سرعت اینترنت بر حسب مگابیت یعنی چه

 11 آبان 1402 - 20:00

احتمالا شما نیز زمان خرید اینترنت ثابت و یا موارد مختلف دیگری با واحد سرعتی به نام مگابیت بر ثانیه مواجه شده اید. معمولا افراد در این مورد دچار ابهام شده و این واحد را با سرعت عرفی مگابایت بر ثانیه که برای بسیاری نام آشناست اشتباه می گیرند. جهت فهم بهتر باید بدانیم که در علوم کامپیوتر که تمامی محاسبات بر اساس اعداد باینری انجام می شود، هر 1 کیلوبایت معادل 8 کیلوبیت است و جهت تبدیل بیت به بایت می بایست آن را بر 8 تقسیم کنیم.


واحد اندازه گیری سرعت انتقال دیتا در کامپیوتر معمولا بر حسب مگابیت بر ثانیه (Mbps) می باشد. اما چون سرعت انتقال بالاتر از بایت می باشد، در برنامه های مختلف، سرعت انتقال داده بر حسب مگابایت بر ثانیه (MBps) نشان داده می شود. از آنجایی که هر بایت معادل 8 بیت است، جهت تبدیل مگابیت به مگابایت باید آن را بر 8 تقسیم کرد. برای مثال 10 Mbps معادل 1.25 MBps است.


برای مثال:


1. سرعت اینترنت 25 مگابیت بر ثانیه برابر است با 3.12 مگابایت (25 تقسیم بر 8 برابر است با 3.12)

2.بیشترین سرعت اینترنت در دنیا برابر با 261 مگابیت بر ثانیه معادل 32.6 مگابایت بر ثانیه است. (261 تقسیم بر 8 برابر است با 32.6)

محمد عباس زاده

محمد عباس زاده

مدیر و مدرس آکادمی

از سال 89 تو زمینه وبلاگ نویسی، Wordpress، Joomla و برنامه نویسی موبایل و کامپیوتر و وب (php, Java & Kotlin for Android, Java Script, VB, HTML, CSS)، طراحی و تدوین و جلوه های ویژه و اندکی هک و امنیت فعالم. نتیجه این سال ها چندین پروژه کوچک و بزرگه که آکادمی سواد کامپیوتری یکیشه. از اونجایی که به تدریس هم علاقه دارم در حال حاضر بیشتر وقتم تو این زمینه داره صرف میشه.

 نظرات شما
سرعت اینترنت بر حسب مگابیت یعنی چه

7 نفر امتیاز 4.1 از 5 دادند

نحوه آموزش: ویدئویی
سطح آموزش: مبتدی
مدت آموزش: 30 ثانیه
پیش نیاز: بدون پیش نیاز